Μέσα κοινωνικής δικτύωσης & μάρκετινγκ

Σκεφτήκατε να χρησιμοποιείσετε τα κοινωνικά δίκτυα για κάτι περισσότερο από το απλό μάρκετινγκ;

Η κοινωνική σας ομάδα μπορεί να κάνει παραπάνω από το να διαχειρίζεται τη δικτυακή σας κοινότητα.Η ομάδα σας μπορεί επίσης να στηρίζει τους στόχους και τις λειτουργίες άλλων τμημάτων στη επιχείρησή σας.

Σε αυτό το άρθρο θα ανακαλύψετε τέσσερις τρόπους ΄που η ομάδα σας κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να συνεισφέρει στην επιτυχία της επιχείρησης.

#1: Να ενημερώνει κατά τις σχεδιαστικές αποφάσεις

Είτε η επιχείρησή σας λειτουργεί με ετήσιες ή εποχικές καμπάνιες σε παραδοσιακούς ή ψηφιακούς διαύλους, η κοινωνική σας ομάδα μπορεί να προσφέρει χρήσιμα δεδομένα και πληροφορίες για:

  • Προώθηση στους κατάλληλους τομείς και την ευκαιρία να γεμίσουν κενά στην αγορά

  • Δεδομένα και πληροφορίες που μπορούν να πυροδοτήσουν καινούριες ιδέες επάνω στην προώθηση στους κατάλληλους τομείς

Ζητήστε για μια ενημέρωση αρκετά νωρίς, ώστε να μπορέσετε να δώσετε στην ομάδα σας το χρόνο να κατανοήσει πλήρως τις πληροφορίες που θα είναι επωφελείς κατά τη συνάντηση για το σχεδιασμό.

Για παράδειγμα, αν η επιχείρησή σας σχεδιάζει μια εορταστική καμπάνια, βάλτε μέλη της ομάδας σας να χρησιμοποιήσουν εργαλεία κοινωνικής παρακολούθησης για να διεξαγάγουν έρευνα που θα ρίχνει φως στις επιτυχίες και τις προκλήσεις από περασμένες εορταστικές καμπάνιες, στο ανταγωνιστικό περιβάλλον, και στο γενικό αίσθημα για μια συγκεκριμένη κατηγορία ή καμπάνια.

Ή αν η σωστή διαφημιστικά τοποθέτηση μιας νέας μάρκας βρίσκεται υπό συζήτηση, ο διαχειριστής της κοινότητάς σας μπορεί να προσεγγίσει κεντρικά άτομα επιρροής (key influencersπου είναι ενεργά και πιστά για να ελέγξουν τη δική τους κατανόηση και δεκτικότητα σε προτεινόμενες προσεγγίσεις. Επιπλέον, η ομάδα σας μπορεί να σχεδιάσει μια έρευνα στα κοινωνικά δίκτυα και να στοχεύσει σε μια μεγαλύτερη δεξαμενή από συναφές κοινό για να ελέγξει αν οι καινούριες ιδέες και τα μηνύματα είναι σε σωστό δρόμο και λαμβάνονται θετικά.

#2: Να υποστηρίζει νέες πρωτοβουλίες

Όταν αναμιγνύεται με άλλες μεθόδους διανομής όπως μέσα προγραμματισμού και μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, τα κοινωνικά μέσα μπορούν να προσελκύσουν ενδιαφέρον για νέες πρωτοβουλίες, όπως η προώθηση ενός προϊόντος.

Η κοινωνική σας ομάδα μπορεί να δημιουργήσει προβολή για την προώθησή σας, μέσω πληρωμένων διαφημίσεων στα κοινωνικά δίκτυα  για να υπερ-στοχεύσει πιθανούς πελάτες, όπως και μέσω συνεργασιών με άτομα επιρροής και πρεσβευτές μάρκας.

Για να διευκολύνετε τη συνεργασία με πρεσβευτές μάρκας, μπορείτε να χρησιμοποιείσετε εργαλεία όπως το Crowdly για να ταυτοποιήσετε άτομα που είχαν έρθει σε επαφή προηγουμένως με το περιεχόμενό σας πέραν του ενός “like”, ώστε να τους αξιοποιήσετε για να αγγίξετε επιπλέον κοινό.

Ανεξαρτήτως ποιές μεθόδους θα συνδυάσετε, να θυμάστε να τις συγχρονίζετε με την αποστολή μηνυμάτων για να έχετε αντίκτυπο.

#3: Επεκτείνετε τη ζωή του πλεονεκτήματος των περιεχομένων – κλειδιά

Οι μάρκες καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες πόρων για την κατασκευή περιεχομένου, και συχνά δεν βάζουν προτεραιότητα στη διανομή. Η κοινωνική σας ομάδα θα τοποθετηθεί ιδανικά, ώστε να διασφαλίσει πως το περιεχόμενο αυτό το βλέπουν και το μοιράζονται οι σωστοί άνθρωποι τη σωστή στιγμή.

Κάντε προτεραιότητα το να διασπάτε το μεγάλου μήκος περιεχόμενο σε μικρά αποσπάσματα και κοινόχρηστες φωτογραφίες που θα παραμείνουν στην κυκλοφορία (stay in circulation) αρκετά μετά την αρχική δημοσίευση.

#4: Να εξελίξουν την τοποθέτηση της εταιρείας σε ηγετική θέση

Πολλές μάρκες έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τα κοινωνικά μέσα για να καταξιωθούν ως ηγέτες στον τομέα τους, χρησιμοποιώντας ιδιόκτητους διαύλους ή εσωτερικούς κεντρικούς επικεφαλής που μπορούν να λειτουργούν ως πρεσβευτές της βιομηχανίας και της μάρκας (brand advocates).

Η αυθεντικότητα όμως μπορεί να είναι κρύβει παγίδες. Ξεκινάει με μια προσέγγιση χωρίς το μάρκα, όπου το περιεχόμενο τοποθετείται γύρω από προκλήσεις και λύσεις, αντί να τοποθετείται γύρω από την προώθηση.

Οι επικεφαλής των ομάδων των κοινωνικών δικτύων μπορούν να παραβλέψουν την εκπαίδευση για καταξίωση σε ηγετική θέση της εταιρείας και την εσωτερική διακυβέρνηση για να διασφαλίσουν πως όταν τα στελέχη αναπτύσσουν μια παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα, τη διαχειρίζονται σωστά και τη στήνουν για μακρόχρονη επιτυχία. Η συνεργασία με την ομάδα επικοινωνίας είναι βασική για να διασφαλίσει πως υπάρχει ξεκάθαρος σχεδιασμός ρόλων και καθηκόντων.

Μοιράσου τη στρατηγική άποψη

Οι μάρκες συνεχίζουν να ψάχνουν για τους καλύτερους τρόπους για να συνδεθούν με τους πελάτες τους δια μέσου όλων των ψηφιακών διαύλων, συναντώντας τους όπου ήδη ζουν συνδεδεμένοι. Με έναν συντριπτικό αριθμό από πλατφόρμες και εργαλεία μάρκετινγκ για να διαλέξουν, η πρόκληση παραμένει: Πως οι μάρκες λένε ιστορίες με συνοχή δια μέσου ψηφιακών διαύλων που δημιουργούν μια συνεχόμενη εμπειρία για τον καταναλωτή, ενώ μεγιστοποιούν τις δυνατότητες του κάθε διαύλου;

Μια αποτελεσματική κοινωνική παρουσία αποτελεί κλειδί όταν συνδέεστε με τους πελάτες δικτυακά. Ώς τέτοια, υπάρχουν στοιχεία στη στρατηγική μιας μάρκας που πρέπει να ξεκάθαρα στα κοινωνικά δίκτυα, όπως η πλατφόρμα της μάρκας, το δημιουργικό όραμα, και γενικά μια στρατηγική περιεχομένου που αντικατοπτρίζει με ακρίβεια τη φωνή και τον τόνο. Η ομάδα κοινωνικού δικτύου θα πρέπει να είναι προσωπικά οικεία με αυτές τις πολυπλοκότητες της μάρκας, ώστε να διασφαλιστεί εναρμόνιση με τη γενική αποστολή μηνυμάτων και την προσέγγιση όταν επικοινωνούν με πελάτες και σχετίζονται με αυτούς μέσω διαφημιστικών εκστρατειών.

Για να καταστεί ικανή μια τέτοια προσέγγιση, οι επικεφαλής των κοινωνικών δικτύων θα πρέπει να θέσουν τη βάση για μια επιτυχημένη παρουσία, ξεκινώντας από το πως εκπαιδεύονται τα μέλη της ομάδας, την επιμόρφωση στην επιχείρηση, επιδεικνύοντας πως τα κοινωνικά δίκτυα μπορούν να υποστηρίξουν την επιχείρηση, ακόμη και να αποφασίσουν το κατάλληλο σχέδιο δράσης για τη σωστή διαφημιστική τοποθέτηση.

Όατν ένα νέο πρόσωπο γίνεται μέλος της ομάδας σας, είναι πολύ σημαντικό να του παράσχετε πληροφορίες για το γενικό πλαίσιο της κύριας στρατηγικής εμπορικού σήματος της εταιρείας σας, για το τι εκπροσωπεί η εταιρεία και το γενικότερο σκοπό της. Για τα νέα μέλη της κοινωνικής ομάδας, θα θέλετε να συμπεριλάβετε επιπλέον επίπεδα γνώσεων που διασφαλίζουν την επιτυχία της ομάδας. Αφιερώστε χρόνο να επανεξετάσετε την κοινωνική στρατηγική σας και να τους κοινοποιήσετε ακριβώς πως τα κοινωνικά μέσα χρησιμοποιούνται για να υποστηρίξουν συνολικά την επιχείρηση.

Βεβαιωθείτε πως θα περιλάβετε:

  • Τις λειτουργίες του κάθε διαύλου σε σχέση με τους στόχους της επιχείρησης
  • Τη στρατηγική περιεχομένου
  • Τις διαφοροποιήσεις στη γλώσσα όταν έρχεστε σε επαφή με πελάτες, συμπεριλαμβανωμένων των διαφορών ανά περιοχή, και των τρόπων αλληλεπίδρασης με τις τοπικές αγορές

  • Την οργάνωση των ατόμων επιρροής
  • Τις μεθόδους επαφής με τους πελάτες
  • Τα εργαλεία που χρησιμοποιείτε κάθε μέρα
  • Μετρήσεις και Δείκτες Απόδοσης Κλειδιών (Measurement and KPI structure)

Δημιουργήστε μια ανοιχτή βάση γνώσεων για αυτές τις πηγές καθιστώντας πιο εύκολη την αποδοτικότητα και εξηγώντας τη διαδικασία της έγκρισης παραμονής σε αυτά που αντιπροσωπεύει η μάρκα.

Βάζοντας νωρίς αυτά τα θεμέλια βοηθάτε τα νέα μέλη της ομάδας να παραμείνουν επιτυχώς σε αυτά που αντιπροσωπεύει η μάρκα καθώς αναλαμβάνουν εργασίες προώθησης στα κοινωνικά μέσα.

Συμπέρασμα

Ενώ τα κοινωνικά μέσα είναι ένα μέρος του οικοσυστήματος του ψηφιακού μάρκετινγκ, οι γνώσεις που μπορούν να αποκτηθούν από τη συνομιλία με τους καταναλωτές είναι τεράστιες και μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις αποφάσεις σχετικά με την επιχείρηση και τη μάρκα.

Με το να είστε προδραστικός και να φέρνετε αυτή τη γνώση στην ευρύτερη ομάδα μάρκετινγκ, τα μέλης της ομάδας κοινωνικών μέσων μπορούν να τοποθετηθούν σε κατάλληλες θέσεις ως οργανικά, πολύτιμα ατού για την μάρκα γενικά.

Θα χαρούμε να απαντήσουμε σε ερωτήσεις και απορίες σας σχετικά με το πως μπορούμε να σας βοηθήσουμε στην διαχείριση των social media σας

Για την InnovativeYear.Gr

Βαγγέλης Τζανίδης


Category:

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *